Bakar bröd!

Gooood afton mitt härskap, här kommer brödi brud.

Håller på att baka bröd så här på kvällkvisten. Gör ett grovt bröd på rådmjöl och fullkorns dinkelmjöl. Även en halv liter fil och lite jäst och lite vatten. På brödet hade jag ägg, sesamfrön och solrosfrön. Jättesmarrigt... tror jag! Haha. Luktar gott gör det iaf och är snart klart!


Psst.. det blev supergott! Men nu ska dom ligga inbakade i handdukat under natten!

Min middag blev dessutom lite förändrar:
2 ägg (150 kcal)
1/2 dl röd mjölk (30 kcal)
13 g soltorkade tomater (35 kcal)
5 g salami (20 kcal)
60 g keso (50 kcal)

Totalt: 285 kcal!

Hungern försvann liksom när jag bakade! Sån tur man kan ha! Nu väntar ett glas vatten och tandborstning.
Vet ni förresten vad "att borsta tänderna" heter på sjörövarspråket?

Borserostost tandinedum - typ. Ni får fråga pappa - det är han som skapat orden i ett försök att prata rövarspråket.. :)

Nu: vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0