Hurtigbullen är en godkänd bulle

Goood morgon alla bakisar!

Här vaknade man upp 06.50 som vanligt. Gick faktiskt upp 06.55 så det var ingen lång snooz idag inte! Härligt! Upp gick jag och tog på mig mina dammiga träningskläder - jag skulle springa! Sagt och gjort! 07.05 var jag utanför porten och började min korta runda. Den är bara 1 km. 7 minuter senare var jag hemma igen. Snabbt, enkelt och hälsosamt! Jag brukar få problem med mina knän och ibland även höften när jag springer - det är därför jag börjar med att springa så kort, så att jag inte skadar mig det första jag gör.. Särskilt snabbt sprang jag inte heller, MEN, det är en början. Och 1 km är bättre än inga km. Så det så!

Väl hemma igen gjorde jag min omelett som vanligt:
2 ägg - 150 kcal
1 dl röd mjölk - 60 kcal
100 g hallon - 30 kcal
4 g råsocker - 16 kcal
1 glas vatten med psylliumfrön

Totalt: 256 kcal


Om ni undrar varför jag äter så mycket ägg beror det på en sak: ägget har allt! Det finns så mycket nyttigheter i ett ägg att ett liv skulle kunna bli till om det bara blivit befruktat. Helt sjukt! Så det är därför jag äter ägg! Sen är det ju riktigt gott också :)

Nu snart ska jag hoppa in i duschen, sen bär det av mot jobbet där jag jobbar 10-16. Efter jobbet ska jag träffa hönan och vi ska laga så god och nyttig mat ikväll!♥ Ni får se bilder imorn tror jag, eller ikväll. Vi får se :)

Nu: PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0